Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je pondělí 29.11.2021, svátek má Zina 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 508
Registrovaní čtenáři: 518
Publikovaných článků: 13145
Komentářů: 11274


Měření



Jak začít zdravě jíst?

02.06.2011   redakce   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Alergie, únavový syndrom, vysoký tlak, cholesterol, cukrovka, migréna, bolesti kloubů, neplodnost… tato onemocnění bývají souhrnně označována výstižným pojmem: civilizační. Zdravotní potíže související s hektickou dobou, ve které je těžké nepodlehnout stresu a spěchu, přivádějí do ordinací a lékáren stále více lidí. Předejít se jim přitom dá jídelníčkem.

Přitom by mnohdy stačilo včas se zastavit a zamyslet nad vlastním způsobem života, nad tím co, jak a kdy jíme. „Životní styl a hlavně strava mají zásadní vliv na to, jak se cítíme a hlavně jaký je náš zdravotní stav,“ potvrzuje zkušená výživová poradkyně Monika Divišová.

Jenže jak se zdravě stravovat, když na dosah jsou fast foody, supermarkety plné instantních a rychlých jídel nabízejících snadné řešení v situaci, kdy máme stále méně času? Základní podmínkou je chtít! A začít včas, dřív než přijdou zdravotní problémy, nadváha či vysoký tlak.

„Každý, maminka na mateřské i manažer, si plánují svůj denní program, stejně tak se musíme naučit alespoň trochu plánovat, co budeme přes den jíst. Nenechávat to náhodě a osudu, co najdu doma v lednici nebo koupím na benzínové pumpě. Asi nikdo z nás se o zdravé výživě ve škole neučil, nebyli jsme k ní vedeni, ale jakmile se pevně rozhodnete, že její principy začleníte do každodenního života, nebude to problém. A výsledky jsou až neuvěřitelné: optimální váha, spousta energie, svěží pleť a dobrá imunita,“ ujišťuje Monika Divišová. Její praktická doporučení se dají shrnout do základního návodu: Na začátku je nutné ujasnit si, které potraviny nám nedělají dobře a proč, začít z jídelníčku vyřazovat cukr, sladkosti, instantní koření, potraviny s dlouhou trvanlivostí, sladké pečivo, bílou mouku, smažená a tučná jídla, uzeniny, vepřové maso… Pak zařadit potraviny, které nám naopak dobře dělají a také vědět proč, především zeleninu, ovoce, semínka, správné tuky, celozrnné obiloviny, netučné a rostlinné bílkoviny… Podstatné je také hlídat si pitný režim, vědět co a kolik vypít, a eventuelně jídelníček ještě obohatit potravinovými doplňky, např. omega3, vlákninou nebo mladým ječmenem. Důležitá je také pravidelná a cílená očista organismu.

Pokud vám přeci jen chybí důslednost či odhodlání dotáhnout proměnu svého jídelníčku do konce, vyplatí se spolehnout na pomoc profesionálů – welness koučů. „Společně s klientem hledáme optimální způsob stravování s ohledem na jeho zdravotní stav, časové i finanční možnosti. Pomáháme i s takovými detaily, jako je konkrétní nákupní seznam, včetně výběru vhodných obchodů, příprava jídla v domácím prostředí, jeho skladování a převoz do práce. Dobrý welness kouč je k dispozici kdykoliv klient potřebuje poradit, vedle osobních konzultací funguje i po telefonu, prostřednictvím e-mailu, skype,“ vysvětluje Monika Divišová, která spolu se svým týmem patří k průkopníkům profesionálního wellness koučinku v České republice.


Zdroj: Wellnessia centrum péče - www.wellnessia.cz / 2media.cz




Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2021 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0866 s