Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je neděle 5.12.2021, svátek má Jitka 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 508
Registrovaní čtenáři: 518
Publikovaných článků: 13150
Komentářů: 11275


Měření



Velkoměšťáci jsou rozmazlení. Ke spokojenosti musí mít konektivitu

28.06.2012   redakce   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Oddělení studující chování spotřebitelů oslovilo obyvatele 13 velkoměst, ve kterých žije celkem 100 milionů obyvatel. Přibližně 40 % obyvatel měst používá chytré telefony a při řešení běžných záležitostí spoléhá na mobilní informace. Pokrytí mobilních sítí je na čtvrtém místě seznamu životních podmínek, se kterými jsou obyvatelé měst nejvíce spokojeni.

Největším zdrojem frustrace je každodenní dojíždění, ovšem mobilní informace pomáhají tento stres zmírňovat.

V nové zprávě vypracované výzkumným týmem oddělení studujícího chování spotřebitelů zkoumá Ericsson (burza NASDAQ: ERIC) aspekty spokojenosti s životem ve městě vycházející z městského prostředí a zapojení do společenského života.

Zpráva mimo jiné zjistila, že lidé v megapolích řadí pokrytí mobilními sítěmi na čtvrtou nejvyšší pozici žebříčku spokojenosti, vedle dodávek vody a dostupnosti společenského vyžití, od kaváren po zábavní podniky. Na druhou stranu špatná kvalita ovzduší a nedostatek míst k parkování může zvyšovat nespokojenost.
„Urbanizace je celosvětovým megatrendem. Počet obyvatel měst každou hodinu vzroste o 7500 a lidé bezpochyby pociťují stres z přelidnění. Nicméně také pozorujeme, jak lidé ve městech využívají informační a komunikační technologie jako prostředek ke zmírnění těchto pocitů a k lepšímu prožívání městského života,“ prohlásil Michael Björn, ředitel výzkumného týmu oddělení Ericssonu studujícího chování spotřebitelů.

V souvislosti s životem ve městě lidé často vyzdvihovali dostupnost restaurací, kaváren, zábavních podniků a trhů. Obyvatelé měst jsou společensky aktivnější a jejich sociální kruhy jsou širší než u lidí, kteří ve městech nežijí.
Jako negativní faktory byly zmiňovány davy lidí a doprava. Průzkum zjistil, že průměrná doba dojíždění v 13 velkoměstech činila dvě hodiny a dvacet minut denně. Michael Björn dodává: „Lidé jsou klidnější, pokud ví, jak dlouho jejich cesta potrvá, protože jim to umožní efektivněji využívat čas. Chytré telefony se při každodenním dojíždění stávají neocenitelným nástrojem.“

„Známe-li způsoby, které lidé volí k dojíždění, můžeme díky tomu určit, které služby považují za nejprospěšnější. Například lidé, kteří dojíždějí na kole, by uvítali aplikace mapující cyklostezky. Cestující hromadnou dopravou by měli užitek z jízdních řádů a aplikací pro plánování cesty aktualizovaných v reálném čase. A řidičům vozidel by využití satelitní navigace s přístupem k dopravním údajům v reálném čase ušetřilo hodně času i stresu,“ uzavírá Björn.


Nová zpráva byla uveřejněna v rámci účasti Ericssonu na Summitu Nová města, který se konal v Paříži.
 



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2021 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0336 s