Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je neděle 22.9.2019, svátek má Darina 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 500
Registrovaní čtenáři: 504
Publikovaných článků: 12724
Komentářů: 10895


Měření



5 rad, jak ve zdraví přežít zimu podle ajurvédy

27.12.2015   redakce   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Roční období má na naše zdraví větší vliv, než se zdá. V zimě máme zpravidla méně energie a tomu musíme přizpůsobit i náš životní styl. 

Ajurvédský lékař Kukku Ramesh z léčebného hotelu Larimar v rakouském Stegerbachu radí, jak na to, abychom se vyhnuli nemocem i špatným náladám.
 
1. Pracujte méně a pozor na nové projekty
„Zima je podle ajurvédy ve znamení změny, která zpravidla přichází velmi rychle, což nečekaně oslabí naši nervovou soustavu. Kratší dny a brzká tma nás lákají do tepla a ticha. Jedeme na takzvaný spořící režim. Proto doporučuji ubrat jak fyzických tak i pracovních aktivit, pokud to lze, zkrátit pracovní dobu a nezačínat s žádnými velkými projekty,“ upozorňuje Kukku Ramesh s tím, že zima je naopak vhodné období k bilanci a plánování.
 
2. Začněte den teplou vodou s citronem
„Teplý nápoj, konkrétně teplá voda s trochou čerstvého citronu a medem nám udělá nevídaně dobře, stejně tak speciální zázvorový nebo zahřívací bílý masala čaj. Sáhnout po ranní kávě naopak není to nejideálnější, protože nás dehydratuje,“ doporučuje Kukku Ramesh.
 
3. Vaše zdraví je ve střevech
I zavilí „nesnídači“ by si měli v zimě dopřát teplou snídani. „Může jít klidně jen o lehce stravitelný pokrm jako je uvařené jablko se skořicí a trochou medu, anebo kaši se sušeným ovocem a oříšky,“ radí Kukku Ramesh s tím, že zásadní je také oběd, který by měl být vždy teplý a poměrně vydatný, zejména na bílkoviny. K večeři pak postačí vařená či pečená zelenina nebo hutná polévka.
 
4. Naučte se správně dýchat
Novým věcem zima moc nepřeje, lekce jógy vám však rozhodně udělají dobře. Energii vám do těla vrátí především odpočinkové jogické ásany, speciální druh dýchání, který můžete aplikovat i doma.
 
5. Vstávejte později a choďte dříve spát
Je zcela přirozené, že naše tělo touží po odpočinku. To mu můžeme nejlépe dopřát kvalitním spánkem. „Zatímco v létě si vychutnáváme dlouhé noci a ponocujeme, v zimě je tomu naopak a je třeba zalézt do postele, jakmile si o to naše tělo řekne, což pro některé jedince může být paradoxně i kolem jednadvacáté hodiny. Ráno nás to láká ještě si trochu přispat a náš biorytmus je nastaven na probouzení až kolem sedmé hodiny ráno.
 
+ Recept: Zahřívací a čistící zázvorový čaj
Najemno nakrájejte zhruba půl hrsti čerstvého zázvoru, zalijte litrem horké vody a nechte zhruba 20 minut vařit. Až tekutina zchladne, přidejte lžíci medu, šťávu z půl citronu, špetku soli a kajenského pepře. Nalijte do termosky a pijte dvě deci každé dvě hodiny.
 





zdroj informací www.larimarhotel.at


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2019 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.231 s