Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  pátek 19.4.2024, svátek má Rostislav 

Hledej

Sociální sítě



Webmagazín na Instagramu
Webmagazín na X Twitteru

Spolupracujeme

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


BŮH MASAKRU – TV tip – Jen čtyři herci a nenávist všude kde se podíváš

03.01.2020   Stanislav Polauf   Film   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

BŮH MASAKRU – TV tip – Jen čtyři herci a nenávist všude kde se podívášZ malých příčin mohou vzniknout velké následky. Začíná to klukovskou rvačkou v brooklynském parku s následkem pohmožděnin a několika vyraženými zuby a končí drtivým masakrem charakterů rodičů. Nejen rodičů útočníka, ale i oběti. 







To, že se kluci poperou je asi běžné. Že si to rodiče přijdou „vyříkat“ možná také. Tak se dva manželské páry sejdou v bytě útočníka, aby společně vyplnily formulář pro pojišťovnu. Oběma jde o to si vše vyříkat v klidu a bez zbytečně rozvířených emocí. Vždyť jsou přece civilizovaní lidé na úrovni. Rodiče útočícího chlapce patří ke společenské smetánce Nancy je investiční makléřkou a její bohorovný a cynický manžel Alan advokátem. Penelope, matka jedenáctiletého syna, který přišel k újmě, prodává knihy o umění a píše knihu o Africe, v níž se zabývá masakry v Súdánu. Její manžele Michael zase prodává domácí potřeby. 

Kate Winsletová, Jodie Fosterová, John C. Reilly, Christoph Waltz
Zpočátku klidné setkání se mění postupně v nebezpečný souboj názorů a postojů. Jak roste napětí odhalují se slabosti jednotlivých osob i povahy jejich manželských vztahů. Obnažuje se pokrytectví, končí předstírání a za „civilizační maskou“ se objevují lidé se svými komplexy, předsudky, mindráky a často i zvrácenými postoji a názory. Neshody už se neprojevují jen mezi rodiči útočníka a poškozeného, ale jdou napříč manželskými dvojicemi a dokonce i mezi muži a ženami. Každý se projeví – a ne zrovna z té nejpříznivější stránky. Advokát Alan je plně pohlcen svoji prací a nedokáže se odtrhnout od svých telefonických hovorů, v nichž „řeší“ problémy farmaceutické filmy, která dala na trh lék s vedlejšími účinky. U Nancy se zase projeví komplex, že synovi nedává vše potřebné, co by potřeboval. Zdá se, že nejhůře dopadá Penelope. Tváří se jako intelektuálka, která však starostí o „dobro“ maskuje faktickou bezradnost. A Michael, nejistý z toho, že se pohybuje v trochu vyšší společenské vrstvě, než je zvyklý, nedokáže zastřít svůj primitivizmus.

Jodie Fosterová
Toto stále stoupající vztahové drama vzniklo podle známé divadelní hry Yasminy Rezaové, kterou uvedlo již několik českých divadel včetně pražského Činoherního klubu. Režisér Roman Polanski (m.j. Nůž ve vodě, Hnus, Tess, Devátá brána, Pianista) neruší půdorys divadelního představení a dodržuje jednotu místa a času (jen úvodní rvačka a závěrečné smíření chlapců se odehrává mimo zdi bytu). Vsadil na skvělé herce a ti před kamerou odehrají skutečný herecký  koncert. Makléřka Nancy ztělesněná Kate Winsletovou ztratí glans po sklence alkoholu, zvrací fyzicky i psychicky a nakonec prohlásí, jak je ráda, že její syn Ethana „zmasil“. Je dokonalou partnerkou cynickému a sarkastickému advokátovi Alanovi, jehož ztělesnil Christopher Waltz, vtipnému muži, který ale stále dokonale  - možná nevědomky - opakuje stejná naučená gesta. Jodie Fosterová v roli Penelope se přetvoří na hysterku, která by ráda bojovala za krásnější planetu, ale místo toho musí snášet tvrdou ruku svého buranského muže, jehož buranství důrazňuje John C. Reilly. 

Jodie Foster, John. C. Reilly
BŮH MASAKRU přináší inteligentní podívanou, která pod počáteční maskou hořké komedie vrcholí odhalením lidských slabostí a osudových atavizmů, skrytých pod povrchem civilizační slupky. Letmo se dotkne i civilizačních témat jako přemrštěné užívání mobilu, cynismus farmaceutických firem, bezradnost intelektu, či přepracovanost. Roman Polanski se scénáristkou Rezaovou přesadili děj z Paříže do newyorského Brooklynu, ale paradoxně se natáčelo právě v Paříži. Polanski, kvůli dávnému trestu za sex s nezletilou nemůže do Spojených států vycestovat. Věra Míšková v Právu považuje film za inteligentní zábavu, která „natolik přesně míří na skryté či skrývané lidské vlastnosti a poklesky, a je provedena tak výtečnými herci, že se dotkne diváků víc a hlouběji než jen obyčejná veselohra.“ Krátce: z filmu místy mrazí.
*********************************
BŮH MASAKRU (Carnage)
Francie, SRN, Polsko, &Spanělsko 2011
režie Roman Polanski
ve středu 8. ledna Prima Max od 20.00 hodin

 
 




 


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0426 s