Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je úterý 19.11.2019, svátek má Alžběta 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 501
Registrovaní čtenáři: 505
Publikovaných článků: 12761
Komentářů: 11041


Měření



ČSAD – přeprava dobytka?

02.03.2005   Radek Dolanský   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Je špatné, když stát všechny ujišťuje o svobodě a rovnosti v podnikání a přitom zcela veřejně zvýhodňuje konkrétní firmu. Ještě horší však je, když tato firma svá privilegia zneužívá na úkor poskytovaných služeb

V článku se především zmiňuji o dělnických a školních ranních spojích. Samozřejmě, že vycházím ze zkušeností z našeho regionu. Nepředpokládám však, že by to jinde bylo lepší.
ČSAD jsou soukromé akciové společnosti. A přesto stát těmto firmám v celé republice platí dotace na osobní dopravu, protože se nechal zastrašit vyhrožováním, že budou v takovém případě omezovat dopravní obslužnost. Místo, aby stát řekl „tak fajn, jste soukromá firma, omezujte si co chcete, my vám zastavujeme výplatu dotací a podpoříme vznik nových přepravních firem“, tak poslušně platí. A když to vydírání vyšlo u pána, proč by to nezkusili u páníčka a začali vydírat obce na obslužných trasách. Nemůžu si pomoct, ale jinak než vydíráním, to nazvat nejde a ani se o to nepokouším.
Před několika lety žádal v našem regionu soukromý dopravce o licence na rozšíření dopravní obslužnosti. Licence nezískal, naopak, ty stávající mu pokrátili a „věnovali“, i s těmi novými, ČSAD. Takto si tedy páni úředníci představují svobodné podnikání.
Dalo by se předpokládat, že když ČSAD podporují ze všech stran (nepočítám navíc jejich dobře prosperující nákladní a kamionovou dopravu), budou poskytovat služby alespoň na průměrné kulturní úrovni. Kdepak!

Dělnické a školní spoje jezdí mnohdy tak přecpané, že je to pod lidskou důstojnost. Vůbec bych se nedivil, kdyby lidé při přepravě začali bučet. Zpoždění se pomalu stává běžnou praxí, i když není tak katastrofické jako u ČD. Spíše se stává skoro pravidlem, že autobusy ve výchozí stanici přijíždějí k zastávce v čase, kdy mají podle jízdního řádu odjezd. Jestli na zastávce stojí mimořádné množství lidí, řidiče nezajímá. Autobus parkuje opodál a oni se vesele spolu vybavují.
Samozřejmě, že z velké části nese vinu stát, který nevytváří rovné podmínky pro podnikání. Ale svým mlčením si škodíme i my sami. Musíme si neustále stěžovat ústně, písemně, medializovat problém. A hlavně se nevzdávat, což máme my, Češi, ve zvyku při boji s úřady. Mávneme rukou a hodíme to za hlavu s tím, že to nemá cenu. Stačí si jen uvědomit, že pokud někdo podniká ve službách, je povinen tyto služby dle stanoveného řádu poskytovat.



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2019 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.242 s