Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je pondělí 3.8.2020, svátek má Miluše 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 502
Registrovaní čtenáři: 509
Publikovaných článků: 12919
Komentářů: 11146


Měření



Bít či nebít?

14.04.2005     Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

A tak babo raď!


Bít či nebít?
"Rodiče v Británii nesmějí od ledna tohoto roku pohlavkovat děti . Pokud tento zákon mající děti chránit před násilím poruší, hrozí jim až pětileté vězení.
Třináctiletý školák dostal začátkem března u soudu ve městě Teesside na severovýchodě Anglie doživotí za znásilnění pedagožky. Napadl ji loni v listopadu, když jej doučovala.. Po znásilnění ji okradl o vozidlo, s nímž ujel zhruba 50 kilometrů.
V naší republice loni spáchali nezletilí, tedy děti do patnácti let, 3319 trestných činů a podíleli se na čtyřech vraždách. Mezi nejsmutnější patří případ 12letého chovance výchovného ústavu, který na Rychnovsku nůžkami ubodal 81letou stařenku a vražda 13leté Barborky z Kmetiněvsi, kterou brutálně zabil její stejně starý spolužák. Mladiství násilníci u nás hřeší na to, že jejich potrestání není podle zákona možné a stát není schopen jiným způsobem jim v páchání trestné činnosti zabránit. Navíc mírný režim v současných ústavech dětským pachatelům nebrání v útěcích, Ministerstvo školství se proto rozhodlo navrhnout vybudování speciálních zařízení pro dětské pachatele závažných trestných činů, která budou vybavena mřížemi v oknech, drátěným oplocením a kamerami." Tolik z internetu. Za sebe dodávám: Moje maminka nás za prohřešky zmydlila pantoflí kdykoli a kdekoliv. Dokonce, když si to zasloužily, vzala šmahem i sousedovy děti.. Ani já jsem na tomto přístupu k dětem nic nezměnila. Vyplatilo se mi to.


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

Reakce k článku


Od: AngelHeaded - 14.4.2005 - 14:20

Bít a nebít
Pan Píša (tituly si nepamatuji), ředitel Krajské pedagogicko psychologické poradny v Liberci, prohlásil, že JE škoda každé rány, která padne vedle. Na druhou stranu si myslím, že se to s tím "pohlavkováním" nemá přehánět. Obecně - JAKÝKOLIV EXTRÉM NENÍ DOBRÝ.
Současné zákony v ČR ani neumožňují výchovným ústavům zamezit svěřencům v častých útěcích, ba ani je dostatečně potrestat. K úmrtím vychovatelů mohu přidat případ z Chrastavy. :-( Řešení je u rodičů - "Jaký si to uděláš, takový to máš."

Od: Jarek - 26.4.2005 - 22:36

mravnost/nemravnost
Vážená pení Cortéz. Je asi důležité rozlšovat mezi nutným domácím zlem a brutalitou páchanou na dětech. Míním tím skutečnost, kdy rodiče děti núměrně trstají za kdejakou hloupost. Tam potom vznikají zcela určitě nevypočitatelné reakce děti. Stejný problém je pravděpodobně i v ústavech pro nápravu mladistvých. Jenom možná, je tam i šikana ze strany spolubidlících. Máte ale pravdu v tom, že prvotní problém je v rodinách. Otázka zdali bít, či nebít tedy asi není na místě. Osobně se domnívám, že ve slušných rodinách se děti nebijí a vyrůstají-li v harminickém rodinném zázemí, není k tomu ani důvod. Hledejte tedy pokud máte děti jako první vždy chybu u sebe.

Od: Hanka - 27.4.2005 - 8:48

Násilí zdar!
Milá paní Cortéz. Verím, ze vám to pomohlo a vyplatilo se, ale opet jenom u vás. Sírila jste dál, co bylo pácháno na vás. Ponízení pred lidmi atp., bolest, je asi neco, co uznáváte. Bohuzel to znám z té druhé strany, kdy mého partnera matka také rezala a traumatizovala a on páchal pak násilí dál. I já jsem bývala serezaná a dost bolestive a jediné, ceho nasi tím docílili, ze jsem se jich o to víc bála, neverila jsem jim a abych nemusela ríci pravdu, vymýslela jsem více "fikané" lzi a strachovala se, co se stane, az to praskne. Víte, ono pak ta cesta od výchovného pohlavku k násilí je velmi snadná a nerozlisitelná. Nasi mluví stejne jako vy a nevím, jestli je zrovna vítezství, kdyz si to myslí oni a já tohle, co tu písu... myslím si, ze kdyz nekdo na deti nemá nervy je zvládnout a venovat se jim, nemá si je porizovat.

Od: Hance i Jardovi - 27.4.2005 - 23:15

Bít či nebít
Za tím, škoda každé rány, která padne vedle si stojím. Nemíním tím žádné násilí, jen takové důrazné upozornění, že byla překročena hranice. Můj vnuk si otevřel pusu na matku za přítomnosti otce, který reagoval úsměvně a nic. Z obou stran jsem klukovi vlepila dvě facky a světe div se. Mám mě stále rád, neurazil se a hlavně už si nikdy nedovolil si na matku otevřít pusu. Nevím co se pořád vymýšlí za novoty ve výchově děti, když staré pravdy hovoří výmluvně. Už v Bibli stojí totéž. Verš najdu a příště napíši.

Od: Hanka - 28.4.2005 - 8:42

Autorce: verím, ze nejste násilnice, to bych opravdu naprosto neznámému cloveku neprirkla. Ale bohuzel nekdo ty hranice nezná, rány hranice nemají, nekdy dáte facku a prerazíte cloveku nos. A nekdo má stále rád, ale je-li to casté, casem ho to muze poznamenat. Taky zálezí, co si dovolil, to je neco, co absolutne není druhému známé. Neuznávám zádné násilí páchané na slabsím, stane se, ano, ale dám-li facana svému pejskovi, jsem casem nastvaná na sebe, ze jsem ho já nezvládla a ted ho biju. Fascinovala me moje ucitelka, která vychovávala deti bez rány, bavila se s nimi jako sobe rovnými a pri namanutém vyzadování neceho jim nápadite a motivacne navrhla neco jiného tak, ze to prijaly a dokonce se i tesily. Fantastické tu scenérii sledovat, vázne! Vsak mi taky prisly uz jako malí spunti moudrejsí nez já, studentka strední skoly. Jeste pochopím, ze "ruka ujede", ale povazovat to jako "takhle jsem to delala já a takhle je to správne"... mi pripadá ponekud zaslepené a samolibé. Kdo se dokáze obejít bez rány a druhý si k nemu nic nedovolí, zvládá to lépe nez vy. Já se setkávám s tím, ze by casteji potrebovali dostat pár facek dospelí, ale k nim uz si to nikdo nedovolí. Ségra, kdyz byla v Anglii, mela tam také rozjíveného spratka, kterého uhodit NESMELA. A nakonec ho BEZ RÁNY diplomaticky ukocírovala tak, ze ji nechtel pustit domu. Udelat z nekoho cloveka, který vás bude mít i pres rány rád, ale pak se bude bát celý zivot jakékoliv akce, podle mne, není umení.

Od: Libuše - 29.4.2005 - 23:10

Hance
Slíbila jsem citát z Bible, tady je:"Vězí-li v srdci chlapce pošetilost, trestající hůl ji od něho vzdálí."
Přísl. 22 verš 15.
Jinak s pani Hankou souhlasím

Od: Josef Vondrka - 5.5.2005 - 15:36

Pokud vím uvažuje se o snížení hranice trestní
Bít a nebít
Pokud vím uvažuje se o snížení hranice trestní zodpovědnostia to na 12let.Dnešní doba jde výrazně dopředu a je vidět že vyzrálost některých vítečníku je velmi vysoká.Tedy myslím si že NEBÍT vždy je třeba komunikace ikdyž to vyžaduje mnohdy více energie....
Případy zmíněné v článku jsou opravdu smutné a oprávněně varující obzvláště že sklony vítečníků se projevují od mala.Tedy selhání rodiny,školy atd.
Vím že každý systém je jinak účiný a výsledky jsou mnohdy jiné než jsme čekali.........

Od: Jana - 11.6.2005 - 23:20

Clanek o nicem
Tedy dostala jsem se na tento server jaksi omylem a nejspis uz sem nezavitam. Opravdu tristni jednoduchost a jednostranost clanku je ubijejici. Co chtel vlastne tento clanek noveho rici, krome toho, ze chtel rozpoutat diskuzi?
A co treba jednoducha uvaha i v opacnem smeru tedy ze "nasili plodi nasili". Nejvetsi nasilnici jsou obvykle z narusenych rodin, kde se ranami urcite nesetrilo.
Nerikam, ze kazde placnuti pres zadek je spatne, ale biti rozhodne neni "ten jediny pravy a vsespasitelny" vychovny prostredek, bez ktereho by to neslo.
U nas to rozhodne slo, a ze jsme nebyli vzdy svatousci. A dneska nikoho nebiju, neprepadam, neokradam, neznasilnuju... ;-)

Od: Martina Bittnerová - 12.6.2005 - 9:43

Jana- každý má na tuto volbu právo a myslím, že není nutné jí zdůrazňovat. A obdivuji Vás, že jste stačila za tu náhodu okamžiku nastudovat celý obsah serveru, mně se to ani za těch xy let nepodařilo. Smekám...Vážně!

Od: Hana Formánková - 12.6.2005 - 10:01

Martina
No jo ,Janička, to je známá firma. Neraweb jí žere krev a pořád se sem vrací, proč asi? Ona tu není náhodou, ona je tu účelově!

Od: Hanka - 13.6.2005 - 8:39

Jana
V podstate s Janou souhlasím. Ne s hodnocení celého Nerawebu, ale jsou tu clánky, které jsou silne názorové, autor nemá zájem jít do hloubky problému, coz je svým zpusobem i dnesní trend, nemá zájem se ucit a psát az podlozené informace. Ale zároven je tu spousta dobrých autoru, jejichz clánky si ráda prectu, mají opravdový zájem a to se mi líbí - ti jsou svým zpusobem handicapováni, jelikoz si jich treba i dobrý ctenár nevsimne. Ale to uz se tu probíralo, nemuze se líbit vsechno vsem. Co se týce tohoto clánku, téz jsem se tu vyjadrovala nesouhlasne, autorka evidentne nebyla v roli dítete, jehoz se uz rodice skoro báli pustit do skoly, aby si nekdo nevsimnul modrin, jez mu zpusobili a také pod rouskou lásky a nutnosti. Kde je ta hranice? Co vsechno rána zpusobuje? Jenom modriny, nebo i hluboké psychické následky? Kdyby se ztrestnilo násilí na detech, pak i na zvíratech, u nás a opravdu se zacalo postihovat, vubec bych se nezlobila.

Od: Martina Bittnerová - 13.6.2005 - 11:38

Já ale netvrdím, že je tady všecko super! Jen obdivuji ty lidi, kteří jsou schopní nastudovat celý obsah serveru, aby pak mohli říct šmahem odsuzující NE. Je to možná moje ostuda, že neznám všecky články, ale já to prostě nestíhám...Mám totiž ten Neraweb jaksi "z druhé strany" a to je bohužel spíš práce a nic jiného...

Od: Hanka - 13.6.2005 - 12:25

Martina
Vsak jsem také psala, ze s ní v tomto nesouhlasím, ale souhlasím s jejím pohledem na násilí i s tím, ze NEKTERÉ clánky jsou silne názorové, coz mi prijde i tento. Ale to rozhodne není tvuj prípad, ty jsi jedna z tech, díky nimz sem zrovna ráda zabrousím.

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2020 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2599 s