Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je čtvrtek 11.8.2022, svátek má Zuzana 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 507
Registrovaní čtenáři: 518
Publikovaných článků: 13257
Komentářů: 11310


Měření



Salto nel vuoto

01.10.2005   Jindřiška Kodíčková   Divadlo   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Paco Decina, francouzský choreograf italského původu, se začátkem osmdesátých let přestěhoval do Paříže, kde brzy získal uznání kritiků.

V roce 1987 převzal za choreografii TEMPI MORTI cenu Ménagerie de Verre, z dalších ocenění můžeme zmínit ještě cenu z 6. Rencontres chorégraphiques internationales de Seine – Saint_- Denis z roku 1997. V posledních letech byla jeho díla uvedena na předních scénách v Paříži, v Portugalsku, Itálii, Indii, ale i v Gabonu či Kamerunu.

V Praze vytvořil během léta taneční projekt, jenž představil počátkem září v divadle Komedie. Na přípravě představení se podílelo šest tanečníků, které přizval ke spolupráci na základě dubnového konkursu. V současné době všichni žijí v Praze a mají zkušenost z mezinárodních projektů ( Alžběta Májová, Veronika &Simková, Zdenka Svíteková, Tomáš Krivošík, Pierre Nadaud a Michal Zátora). Cílem projektu ( DanseLab A3) je poskytnout mladé české taneční scéně co nejvíce podnětů k rozvoji a budovat podmínky, v nichž bude profesionální práce tanečníků možná. Po pražské premiéře se Decina se svou skupinou chystá na měsíční turné po Latinské Americe.

Paco Decina o svém novém projektu říká:
„ Salto nel vuoto je příběhem okamžiku, té přesné chvíle, kdy se rozhodneme ponořit se do prázdna bílé stránky. Jediného možného prostoru pro tvorbu. Je výsledkem aktu důvěry nutným pro setkání s čímkoli „novým“, stále neznámým a přesto přítomným v každém okamžiku. Je také pokusem být přítomen v každém gestu a pohybu a přijmout vše, co tělo může vyjádřit. Je touhou vystihnout tajemství, která jsou mimo řeč, před myšlenkou, konceptem nebo soudem. Z toho všeho se rodí Tanec, který o nás vypovídá, necháme – li se ukolébat...“

Paco Decina ve své choreografii úzce propojuje vynikající taneční techniku, citlivou práci s gestikou tanečníků a rozhodné odmítání narativnosti či demonstrativnosti tance.

Skok do prázdna nevypráví epický děj, vtahuje nás do spirituálního prostoru hraničícího s nekonečnem. Tanečníkům umožňuje věnovat se pohybu až do niterného tlukotu srdce. Miniaturní pohybové kreace, vyzařující klid a hledání, přecházejí do náročných skupinových kompozic. Hudba Jana Buriana zní pouze jako kulisa, neevokuje pohybové mistrovství prožívané tanečníky. Divák se zatajeným dechem otvírá náruč fantazii a noří se do prázdného prostoru, jenž se posléze vybarvuje mystickým tajemstvím. Umožňuje jednotlivým pocitům přetvářet se v náladu, která dlouho, dlouho přetrvává...

P. Decina není pražským divákům úplně neznámý. Již vloni divadlo Komedie uvedlo představení jeho skupiny Post – Retroguardia INTERVALLE.



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2022 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0254 s