Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je úterý 11.8.2020, svátek má Zuzana 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 502
Registrovaní čtenáři: 509
Publikovaných článků: 12924
Komentářů: 11145


Měření



Na Klause mi nesahejte

03.11.2005     Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Václav Klaus vystudoval v r. 1963 vysokou školu ekonomickou, stáže Itálie (1966) a USA (1969), publikoval přes 20 knih, je nositelem mnoha mezinárodních cen a čestných doktorátů z univerzit z celého světa. Jako první se nerozpakoval vystoupit proti připravované invazi do Iráku a terorismus označit za složitější záležitost...

Ze zpráv se dozvídám, že prezident V. Klaus během poslední cesty do Ameriky nepřímo podpořil prezidenta Busche (odpůrce Kjótského protokolu), svým výrokem, že souvislost hurikánů s globálním oteplováním je pustá fantazie. Proti tomuto jeho výroku se zvedla vlna nevole, tak jako v minulosti, když při besedě s ekologem prof. Janem Kellerem bagatelizoval špatné životní prostředí u nás. Pragmatický ekonom a zatvrzelý ekolog, i když to oba myslí s naší republikou dobře, se v otázce priorit shodnout nemohou.

Další Klausův neslavný výrok, že nezná špinavé peníze, se dodnes přetřásá jak horký brambor, kdykoliv se prokáže praní špinavých peněz u nás. V tomto případě chtěl zřejmě vybídnout lidi, aby při jakémkoliv podezření na nezákonné obohacování či praní špinavých peněz, upozornili příslušné orgány. Pokud se ale u peněz neprokáže, že pocházejí z trestné činnosti, platí i zde presumpce neviny.

Mně osobně pan prezident nejvíce rozladil poznámkou, pronesenou při návštěvě iráckého prezidenta v Praze, že si už může dovolit opustit svou zemi na tři dny, což je známka stabilizujících se poměrů v Iráku. Skutečnost je ale taková, že tam po americké invazi propukla občanská válka, kterou právě v těchto dnech krvavě potlačuje americké a britské vojsko.

Ale i prezident je jen člověk a všechno se mu nemusí povést. A tak jako u jiných lidí pokládám na misku vah všechna pro a proti, děkuji prozřetelnosti, že prezidentské volby nevyhrál například takový Miloš Zeman. To by se nám kudla v kapse otvírala denně. A tak i když podle posledních průzkumů dostal prezident Klau od svých voličů průměrné ohodnocení 2,36, pro mě, i přes všechna jeho pochybení, zůstává jedničkou.

 

Zdroj fotografie: www.vrijspreker.nl



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

Reakce k článku


Od: Renata Šindelářová - 4.11.2005 - 7:49

Vidím to hodně podobně. Proti Klausovi mám jisté výhrady, ale přesto ho považuji za člověka nejen inteligentního, ale i rozumného, což se o mnohých jiných říci nedá.

Od: Líba - 4.11.2005 - 9:48

Renata
Je to jenom člověk, ale je na něho spolehnutí.Trochu se pere z mužskou ješitností, někdy přistoupí na politickou hru jako v případě jmenování Davida Ráta ministrem zdravotnictví,ale jak říkám je to jen člověk.Buďme proto rádi, že ho máme.

Od: Hanka - 4.11.2005 - 11:12

Přesně tak.
Buďte rádi, že ho máte.

Od: Andrej Čokorilo - 4.11.2005 - 11:45

souhlas
ano souhlasim s člankem a myslim že Češi mužou být na prezidenta hrdi.

Od: Hanka - 4.11.2005 - 12:18

No tak to by teda mohli. Neřádi nevděční.

Od: Lem - 4.11.2005 - 18:36

Pro me je to diletant, posral mnohem vic veci. nechapu proc ho tak zerete...

Od: Hanka - 7.11.2005 - 8:28

Lem
Taky nechápu. Asi jsou tu všichni úspěšní podnikatelé (jim za své doby vytvořil docela solidní podmínky), jinak si ty souhlasy tady neumím taky moc vysvětlit.

Od: Ja - 8.11.2005 - 7:49

:) nojo, ale ostatním to posral na dlouhá léta :)

Od: Ja - 8.11.2005 - 7:53

...místo toho, aby si šel odpočinout do chládku (po tom co všechno pro nás udělal...totiž podělal), tak ho šoupli na hrad, no co se dá dělat...alespoň že na tom hradě toho tolik zkazit nemůže (i když on...hmm)...buďme rádi, že ho máme, alespoň se tu člověk nenudí...

Od: Ja - 8.11.2005 - 8:04

...ale Klaus je teď pro hodně lidí spíš takový hrdina, oblíbená postavička té naší politické telenovely, kam se hrabe Dallas, ten už jsme viděli přinejmenším dvakrát...a proč Klausovi nefandit, jen ať se natáčejí nové a nové díly...a když něco semtam posere, může to vyůstit v zajímavou zápletku...osobně mám nejradši díly s novoročním projevem, tam člověk teprve vidí, jaké je to střevo (možná i básnické...to by mu šlo asi líp)...

Od: Hanka - 8.11.2005 - 8:39

Ja
No, četla jsem tu, že je spolehlivý. Marně jsem zprvu přemýšlela v čem, nelenil se přifařit i k ČSSD, raritka, tomu říkám neústupnost názorů, zvláštní, že to fanouškům ani jedné ze stran nevadilo. Pak prezident, který má být nestranný... také zajímavé. Dnes jsem ve zprávách slyšela, že ODS jako jeden z volebních taháků jejich programu chystají boj za jeho udržení jako prezidenta. Dnes už je jasné, v čem je spolehlivý, že jestli se u něho na něco člověk může spolehnout, pak v tom, že z politiky prostě neodejde.

Od: Líba - 9.11.2005 - 11:28

Proč máme být rádi, že ho máme? Představte si třeba na jeho místě Miloše Zemana, jako reprezentanta našeho státu, potažmo nás všech, v cizině.

Od: Hanka - 9.11.2005 - 11:45

Líba
Tak co se ostudy v zahraničí týče, myslím, že pan prezident nezaostává, takže dál nechápu. I když taky asi jak kde. Prý, když byl na Ukrajině, tak tam byly ty nejlepší dohody, které mi hnuly žlučí, pokud jsem to dobře pochopila (slyšela jsem to jako jednu "bezvýznamnou" zprávu na Radiožurnálu a jinak nikde, ani o tom nepsali, tak nechci šířit poplašné zprávy). Jinak mám pocit, že pověst, kterou nám udělal v zahraničí prezident Václav Havel (ať byl jaký byl, výhrady/nevýhrady), mám ten pocit, nynější prezident s úspěchem ničí. Kdysi u nás pracoval Maďar, který říkal: "vy máte ve světě oproti všem obrovskou výhodu. Že máte Havla." Věřím, že tomu tak bylo.

Od: anonym - 9.11.2005 - 12:38

Líba
Havel byl Havel, to je fakt. Neodpustím mu však, že se podepsal pod nedovolenou a neomluvitelnou invazi USA do Iráku. Tato invaze rozpoutala válku mezi křesťany a muslimy. Džihád, před kterým dlouho muslímové varovali. Jak říkám, Havel byl Havel...

Od: Renata Šindelářová - 9.11.2005 - 17:06

Vzhlížím k Havlovi jako k čestnému, pravdomluvnému, tolerantnímu a odvážnému člověku. Ovšem myslím, že v roli prezidenta se občas choval nejistě, nechával věcem volný průběh a svým lidumilstvím mohl až škodit (např. omluva sudetským Němcům). Kromě toho kvůli svým častým nemocem se již drahnou dobu prezidentování věnoval tak nějak napůl - ale o tom teď nemluvíme.
Klaus se sice někdy chová arogantně, ale zase dobromyslně neschválí všechno, co mu přijde pod ruku - trochu na vládu dupe. Dále svými jasnými, vyhraněnými postoji hájí české zájmy a podporuje rozvoj ekonomiky, které náležitě rozumí.
Každý z obou těchto prezidentů měl a má své klady a zápory, stejně jako my, nejsou to bezchybní roboti, jen lidé. Přesto na politické scéně nevím o nikom, kdo by se víc hodil do role prezidenta než právě Klaus.

Od: Renata Šindelářová - 9.11.2005 - 17:08

P.S.
A tak třeba osvěžte tuto diskusi tím, že navrhnete jiné a lepší kandidáty! :-) A napište také, proč jsou podle vás lepší...

Od: Martina - 10.11.2005 - 8:35

Měla jsem za p.Havla možnost pracovat na SPH, byly tam takové poměry, že jsem po třech měsících zdrhla. Šířit se tady o tom nebudu, ale mediální obraz pana Havla,to do čeho se stylizoval, se diametrálně lidíš od toho, jaký je!
Už jenom jeho řeči o morálce...

Od: Hanka - 10.11.2005 - 8:52

Zvláštní, že v době, kdy ještě brali všichni starý režim jako noční můru a kdy pravicově laděný tah byl tím nejlepším tahem, k němuž se každý upínal, stejně pak začala vítězit levice. Čímpa to asi bude? Asi se ti lidi s panem Klausem a jeho stranou neměli tak dobře, že? Co ty hrůzostrašné krachy vytunelovaných podniků, hromadná propouštění, dovolené, které se nekonaly kvůli cestovkám a hromadná panika, když se krize dotýkala i bank? Udělala se nějaká opatření, ale to nebyla zásluha pana Klause, naopak, ten tomu moc nakloněný nebyl, co vím. Jenže když jsou pro vás důležitější řeči, no, tak potom se možná dočkáte - vyhraje ODS, prezident bude "bývalý" šéf ODS, budem to tu mít opět jednostranné, ale zase na druhou stranu. Fakt hájí české zájmy, možná podnikatelů, jinak netuším, jaký zájem mě, jako běžného Čecha hájí. Vhodnější kandidát? Vždyť jsme se všem vysmívali. Kéž by nás Jandák přesvědčil, že se dá zalovit i jinde než v zakotvené politice. Kdysi měl o to zájem i Jaroslav Hutka. Vypadá sice jak krakonoš, ale jeho postoje se mi docela líbily. Ale i to je jediné, podle čehož můžu soudit, zatím nikdo nikomu novému nedal možnost se do politiky protlačit. To taky o něčem svědčí, že? Pak jediný, koho lze jmenovat je Klaus nebo Zeman, protože nikoho dalšího neznáme. A už každý kašle na to, co je to za člověka, že vlastně prošel, co se "vysokých funkcí" týče, snad vším. A za co? Za to, kam se to za jeho vlády dostalo? Nevyhrál volby, tak šup na prezidenta. Paráda.

Od: Hanka - 10.11.2005 - 9:03

Martina
Jaký je? Při povodních na Moravě padla jen o něm konkrétní částka, kterou poslal jako pomoc. Je mi jedno, co říkal o morálce, komu se omluvil. Štvaly mě ty jeho milosti a amnestie, to napáchalo zlo. Ne, fakt vidím, že kdo umí dneska hezky mluvit, má vyhráno. Je mi jedno, jaký je, když je tedy jiný. Jako prezident udělal spoustu věcí, dobrých i špatných, ale svět ho uznával a hodně a bylo zajímavé, když jsme měli na angličtinu učitelku američanku a ta vykládala, že je to osobnost, kvůli které se i líní amíci obtěžovali podívat do mapy, kde ČR je.

Od: Martina Bittnerová - 10.11.2005 - 9:21

Havla prostě vytvořil někdo jiný, jako správná váha je hrozně protichůdný, ale hodně ho držela Olga, byla morálně silná, zato on dokázal o morálce často jen planě hovořit. Já bych tady skutečně veřejně neříkala ty ekonomické dopady jeho působení jen na rozpočet SPH, co se tam dělo, jak probíhaly některé věci. Měla jsem v ruce smlouvy apod.

Od: Hanka - 10.11.2005 - 9:38

Tak teď už vážně nevím. Prezident snad až tak do ekonomiky státu snad nemá tolik pravomocí zasahovat? Nebo jo? Vážně nevím, já ho jako modlu neberu, osobně ho neznám. Každopádně je pryč, takže se nám tedy ulevilo. Teď tam máme Václava Klause a jak to tady tak čtu, můžeme být rádi, takže až vyhraje ještě ODS, pak už se moc těším, jak se tu budeme mít dobře a jak půjdou české zájmy do popředí. Zatím mě tu teda nikdo nepřesvědčil, ono to ani tolik nejde. Příliš si toho pamatuju, jak se naše rodina toho času bála vůbec někam vložit peníze, aby o ně nepřišla, vlastně jsem si tu z té jednolitosti dělala legraci, ale už se to tu zaplétá hlouběji, z čehož raději vycouvu. Každopádně, vzhledem k tomu, co tu čtu, jsem pesimista a asi dopadne pro vás pozitivně, vyhraje ODS a prosadí nynějšího prezidenta do dalšího období a už se tu nebude muset nadávat. Třeba i na ten trh, kterému se zde dal volný průchod, aby se neznalý zákazníček chránil.

Od: Renata Šindelářová - 10.11.2005 - 20:12

Hanka
Hanko, tedy povím ti, ty jsi ale pesimista. Zajímalo by mne, kdo si tedy myslíš, že by měl naší republiku spasit? Kterou stranu volíš? A také jsi ještě nenapsala, koho by sis představovala na místě prezidenta?

Od: Hanka - 11.11.2005 - 8:38

Renata
Naopak jsem optimista, až teď mám pocit, že se něco děje. Kdokoliv to tady dá do pořádku, aspoň něco, aspoň snaha, toho budu mít aspoň na tu chvíli ráda. Jinak - zmiňovala jsem Hutku. Právě za kritiku Havla, co se týče amnestií, omluv a dalších, hodně vyzdvihoval Olgu, že byla radikálnější a držela ho. Ale velké důvody proč - ty říci nemůžu,protože, jak jsem psala, nikdo nikoho nezná. Umíme se jen vysmívat, ale šance nikdo moc nedostal. Nechci, aby vládla ODS. Nechali rozprodat, co se dalo, prodali by snad i nás. To jsou české zájmy? (ale pak se tluče do hrudi, jak jsme suverénní stát) Já jsem ráda, že spousta podniků se sebrala a dokazuje, že máme světu co dát. Prodali by ČT2. Hnus. To by specielně tebe, taky mohlo zajímat (určitě by se ti levná kultura, co tu chrlí soukromé televize, nelíbila ještě místo ČT2). Nejsem pesimista, jen na to koukám z jiného pohledu, mohlo by mi to být fuk. Za jeho vlády bylo dobře málokomu ve městě, kde jsem žila. Strach o práci, o živobytí, o zaslouženou dovolenou, investované peníze, tohle tady podporovali. A za to prezidentem? Ne. Jinak opakuju znovu. Jmenovala jsem třeba Hutku.

Od: Renata Šindelářová - 11.11.2005 - 9:55

Hanka
Nic není černé nebo bílé, proto bychom měli volit tu nejlepší barvu šedi. Myslím, že velké plus Klausovy politiky bylo, že držel státní rozpočet nad nulou, nepodporoval projekty typu plošné rodinné přídavky apod. A co se týká prezidentování, tak se domnívám, že i jeho jméno má ve světě zvuk, i když zřejmě k němu nevzhlíží jako k Havlovi.
Jinak toho navrhovaného Hutku jsem hned nepochopila, sorry - zvážit to ale stejně neumím, jelikož jeho názory neznám. Jinák já osobně jsem takhle mimo politiku fandila Fischerovi. :-(
Nakonec: je fajn, že jsi optimista, zůstaň jím pořád a nenech se zlomit. Já mám tedy ne poslední dobou, ale už několik dlouhých let pocit, že se v politice děje něco, s čím nesouhlasím. A musím říci, že co mě na našem národě strašně mrzí, že i když nesouhlasí, nechodí k volbám. Chápu, co je k tomu vede. Je to právě ta nedokonalost všech stran, nemožnost jediného dokonalého výběru (stejné jako u volby prezidenta). Ale když nejdou k volbám, neprojevují tím jen nesouhlas, ale také apatii. Jako by jim nezáleželo na tom, co se bude dít dál. Myslím, že jsou jen dvě cesty, jak z tohoto bludného kruhu vyjít - najít si kandidáta s těmi nejmenšími vadami nebo udělat další revoluci.

Od: Renata Šindelářová - 11.11.2005 - 10:10

Martina
Něco na tom asi je... osobně se mi Havel jevil úplně jinak s Olgou a úplně jinak s Dášou. (To ale vůbec nesouvisí s politikou, prostě jak na mě působil jako člověk.) Havlovy projevy se mi ale líbily vždycky, měly morální hloubku. Doufám, že si je psal sám. :-)

Od: Renata Šindelářová - 11.11.2005 - 10:35

Hanka podruhé
Ještě k tomu, jak jsme se měli a jak se máme. Hanko, a ty máš pocit, že teď je to lepší? Že nemusíš mít strach o práci? Dovolenou? Investované peníze? No, já tedy takový strach mám pořád. O práci, o penzi, o léky, nic není jisté.
P.S. Jinak samozřejmě že ČT2 by byla škoda, ale do tohohle opravdu moc nevidím. :-( Kdoví. Možná kdybych viděla, tak bych volila komunisty. :-)
Ne, to ne, to byl fór, ty bych nevolila, to raději Stranu zelených. :-)

Od: Líba - 11.11.2005 - 11:01

všem
Jsem ráda, že jsem článkem o Klausovi rozpoutala diskusi-tak to má být. Jedině tak se člověk dozví jak druhý uvažuje a proč třeba nechodí k volbám. Můj syn také nešel km volbám, protže prý není koho volit. Je dospělý a je to jeho názor. Popravdě řečeno, ono opravdu není koho volit, Jen snad menší zlo. A to právě je na každém myslícím člověku aby poznal které zlo je menší a které větší. Pro mně je menší zlo strana, která odmítá jít kamkoliv a kdykoliv s komunisty. A co se týče prezidenta Klause, že co se za jeho vlády dělo, snad jedno. Málo kdo se díval na noční přenos z poslanecké sněmovny, protože byl až hluboko v nočních hodinách. Viděla jsem jak každý návrh ODS byl zhacen komunista, sociálnímy demokraty a tehdy ještě sládkovci a to opakovaně. Nebyl tedy přijat a mezitím se staly nenapravitelné kiksy, právě porot, že nebyl zákon přijat. Tak to šlo donekonečma a donekonečna se vršily průšvihy, kterým šlo zabránit jen novým zákonem. Komjunisty jsme tu měli a víme co napáchali. Sociální demokraty máme a vidíme že co dokazují. Paroubek si bere do vlády samé gaunery, viz Doležal-trestně stíhaný za ukradení 300 tis, které když se na to přišlo, rychle vrátil. To je ten co chtěl úplatek 5 milionů v kauze Unipetrol(natočila skrytá kamera reportérů Na vlastní oči, v novém navrhnutém zákoně by už měli být reportéři za natáčení skrytou kamerou už potrestání! To je co?)Teprve potom Paroubek Doležala odvolal. Teď Zgarba- nakoupoil on i jeho komlicové za babku pozemky, o který se vědělo že se na nich bude budovat. Mají nahrabáno a nikdo jim to už nemůže vzít. Každému se v Paroubkově vládě vyplatilo do politiky jít byť jen na pár měsíců-nakradli si pro celou rodinu nadosmrti. Teprve teď ho Paroubek odvolal. Věděl dobře, že je to gauner, vrána k vráně sedá. No a Rát? Alespoň teď celé soc. demokracii podřízne větev. To co ten hulvát předvádí, nemůže nikoho nechat o tomto na pochybách. Tak alespoň se pár lidem otevřou snad oči.

Od: Hanka - 11.11.2005 - 12:26

Renata
Bojím se rozhodně míň. Nevěřím už žádnému spasiteli, nikdo nezná úmysly druhých. Ale co se cestovek týče, opatření se udělala nějaká a lidi už si mají možnost ověřit aspoň to, zda je CK pojištěná proti krachu. Aspoň. Další kladná věc je informovanost o tom, na co si má člověk dávat pozor, když nastupuje do práce. Nakonec i snaha zvýšit minimální mzdy, aby to motivovalo lidi pracovat, smutné na tom je, že pan prezident to zrovna řeší snahou zvýhodnit podmínky Ukrajincům. Jinými slovy, nechápu ho. Ono se toho spousta neřekne, nebo jen letmá zpráva (u mne je to na Radiožurnálu) Ale CzechTech se pitval do rozpitvání, to už tu taky bylo, zrovna to bylo v té době, co jsem zaslechla tu letmou zprávu, tak věřím, že jsem ji nepochopila správně. Dělá na mne naopak dojem, že jemu jde, když už, tak jedině o podnikatele, manažery, třeba i vědci, ať si klidně žijí v nuzotě. Ale to je jedno, nevěřím mu, třeba už jen z toho, co jsem okrajově četla v jedné knize od Zdenky Frýbové. A pak. Jak to, že Železného stále chrání jakási imunita? Teď už by ani ta neměla, vykopali ho z evropského parlamentu a on si brousí (prý, Blesku nevěřím, ale věřím, že by to klidně řekl) zuby na premiéra? Grossovi zatím nic podstatného nedokázali a je pryč (ne, že bych ho měla ráda, to pozor!) a Železný má pořád jakousi imunitu? Slyšela jsem kachnu, jací jsou právě s Klausem kamarádi. Jedině tím, že to není kachna, ale pravda, si to umím vysvětlit. Ať tak, nebo tak, možná máte pravdu, ale já jsem v tomhle sobec. Vím, jak ho naši volili, o kolik peněz přišli a jak dopadli. Jistota není nikdy, ale občas není špatné sledovat změny zákonů, co by se už minimálně nemělo stát. A taky to, kdo se to snaží zesměšňovat, překrucovat a znemožňovat schválení. Víc mě nezajímá. Výroky, ať si poslouchá, kdo je poslouchat chce.

Od: Hanka - 11.11.2005 - 12:36

Líba
Tak mně zas není až tak jedno, co se za jeho vlády dělo, když to dost negativně postihlo moji rodinu, která ho volila a věřila mu. Zlo = komunisti. Pak buď ráda, že mladí lidi nechodí k volbám, protože jim procenta stoupají a staří lidi, kteří je volili, těch by rozhodně přibývat nemělo. Co se týče rodniny mého přítele, volil je o čtyři roky mladší brácha a táta. Já bych je nevolila taky, ale být tebou, raději bych si přála, aby dál spousta mladých lidí nechodilo k volbám, protože komu to trochu myslí, ví, že když bude normální zaměstnanec, že si nebude moci pořídit dítě, protože ho do práce znovu nevezmou, zaměstnavatel bude mít ve své moci ho škubat, kde to jen půjde, půjčky už vůbec ne, když já jsem si brala půjčku ze stavebního spoření, byla jen tahle možnost, dnes už si lidi běžně berou hypotéky a jiné. Spíš mě zajímá dopad politiky na mne, nikoliv názory. A hodně kolem sebe slyším, že "já bych komunisty nevolil/a, ale nedivím se už těm mladým, že je volí".

Od: Hanka - 11.11.2005 - 12:40

Líba, ještě k poslední větě
V tom jsme zajedno. Kéž by otevřeli! A teď už toho fakt nechám. Jestli něco považuji za ztrátu času, pak dohdy o politice ;-)

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2020 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2756 s