Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Kulturní akce . RSS . Tiráž ...  Dnes je čtvrtek 27.4.2017, svátek má Jaroslav 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 497
Registrovaní čtenáři: 1752
Publikovaných článků: 12080
Komentářů: 10708


Měření



Služba zákazníkům?

03.12.2005   David Šeterle   Literatura   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Tak beckettovská absurdnost přichází oděna do nového kabátu, nebo spíše do kabátu vůbec. Neboť k této absurdnosti se četbou teprve dopracováváme. Benoît Duteurtre z pohledu zákazníka, obklopeného převýhodnými nabídkami dnešního komerčně-kvantitativně zaměřeného světa, vypráví svůj příběh o ztraceném mobilním telefonu a o naději na zrušení paušálu na 11 měsíců, který se již nedá využít; tedy o lidskosti ve světě obchodu.

Služba zákazníkům = název románu a také pojmenování jednoho ze vztahů mezi mnou a světem. Bankovnictví, telekomunikace, rádio a televize, doprava, obchod, zaměstnání a škola a další služby. Obzvláště pak naše země teprve nedávno zařadila do svých slovníčků výraz "služba zákazníkům".

Jsem obyčejný čapkovský člověk. Jedinečný. Lidský. Jak mi pak pomohou služby, které se řídí podle vzoru několika průměrů a extrémů, do nichž nezapadne žádný člověk? Co když se stane něco nepředpokládaného, lidského?

Kdo mi pomůže, když "ve službách" potkám loutky, hrající podle vzorů-scénářů, do nichž nepatřím? Mám pak k dispozici skutečné služby, anebo jednu z mála voleb, a to stát se jednou z loutek? Hrát absurdní divadlo služby zákazníkům?

Tak zvaný krátký román (72 stránek) mi zpočátku připadal jako příběh, který bych s trochou štěstí mohl sám zažít. Zatímco běžně končí ztráta mobilu gestem mávnutí ruky, sporou resignací, Benoît Duteurtre odpovědně a nadšeně podniká odysseu za očištění svého zákaznického jména, za vymanění se z hrátek všeovládající (a všemu zadlužené) společnosti Cogeca.

Úsměvná sonda do technokratického světa. Duteurtre nepřesvědčuje a neobviňuje. Prostě ukazuje, jak to je. Vystupuje z davu a našel si upřímnou odpověď na otázku služby zákazníkům.

"Ale vždyť ta posedlost zvyšováním zisku zničí svět. Není možné donekonečna snižovat počet zaměstnanců, zvyšovat obrat, podporovat růst za každou cenu, ohrožovat rovnováhu planety..." (všeříkající citát ze strany 61)


Zdroj obrázku: http://www.volny.cz/atlantis/


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Kulturní akce . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2017 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.056 s