Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je neděle 21.10.2018, svátek má Brigita 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 498
Registrovaní čtenáři: 497
Publikovaných článků: 12500
Komentářů: 10783


Měření



Akce Kryštof

07.10.2003   Jiří Kočí   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

V neděli skončila týdenní policejní akce Kryštof zaměřená na postihování přestupků na silnicích. Měl jsem tu čest se jí, byť naštěstí nepřímo (nestavěli mě), účastnit. Při cestě z Neratovic do Nového Města na Moravě, která dlouží 166 km, jsem potkal celkem šest policejních hlídek.

Policisté byli rozmístěni především přímo v obcích a dalo se očekávat měření rychlosti. Po zkušenostech s podobnými akcemi jsem v to sám ale moc nevěřil. Policie totiž nemá tolik radarů, kolik by si přála a tak došlo na starý dobrý pozdrav plácačkou a zkoumání papírů a technického stavu. Nemohl jsem si nevšimnout, že stavěna jsou především vozidla typu Škoda 120 a obdobné starší modely.

Jaký to má cíl mi doposud nikdo nevysvětlil. Míním, že ti, kdo jezdí těmito vozidly jsou spíše rádi, že se jim kára nerozpadne a na divoké předjíždění za divokého hukotu motoru tyto rachotky opravdu nemají. Akce samotná byla zaměřena na bezohlednost a nekázeň řidičů. Situaci, kdy vás předjíždí moderní půlmilionové auto rychlostí při níž ani nestihnete přečíst espézetku, zná asi každý, nejednou jsme si na ty "blbce" zanadávali. Tyto piráty silnic nějaká ta pokutka neohrozí (mají-li na tak drahé auto, proč by neměli na pokutu) a tak vlastně ani není motivu, proč by jezdili podle pravidel silničního provozu.

Ministr Gross si asi mne ruce, vždyť policisté zastavili statisíce vozidel, zjistili desetitisíce přestupků a do státní kasičky během několika dní nastřádal milióny korunek na pokutách. Na druhou stranu jsou černým vykřičníkem tři mrtví policisté z Českého Těšína. Kdo zavinil jejich smrt? Snad škodovkář? Opravdu by stařičká Škodověnka odpinkla policejní Felicii 30 m daleko a mrštila jí o strom tak, že se střecha stala potahem sedaček, to když si to svištěla krajinou pouhých 150 km/hod?

Proto mi celá akce vyznívá (a spousta obdobných předchozích), jako naprostý debakl s velmi smutným koncem.

Dovětek: Tímto článkem rozhodně nechci popřít fakt, že v době akce jezdili tisíce těch hodných motoristů-strašpytlů přes města a vesnice až nepřiměřeně pomalu.


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

Reakce k článku


Od: Jana - 8.10.2003 - 8:40

Policie-nejlepší je, že se ted vymlouvá,že ten víkend do ni nepatřil...Já si taky myslim,že dokud nebudou kontrolovat všechny opravdové piráty silnic a ne majitele starých herek, tak jsou tyto zátahy nanic.

Od: SERENE - 8.10.2003 - 10:37

Souhlasím. Myslím, že to byla jen "hezká" ukázka veřejnosti. No a taky si policisté trochu vydělali, protože dle údajů částka z vybraných pokut byla vyšší, než náklady na akci. No ale účinnost je bohužel mizivá.

Od: Cavalera - 12.10.2003 - 21:21

Závist, omýlání a přežvykování?
Jako majitel a každodenní řidič vozu, který poměrně výrazně přesahuje počet k. jednotek zmíněné škody 120, bych si dovolil několik málo poznámek k příspěvku Jiřího Kočího. Nádech text jasně ukazuje na jistou autorovu averzi na rychlá, drahá vozidla a jejich řidiče, kteří hodlají sílu svého vozu využívat. Na druhou stranu je patrné přiklonění se na stranu tzv. "škodovkářů". Jací jsou ale tito škodovkáři a jejich mazlíčci na silnici? Promiňte, že budu generalizovat, jsem si vědom světlých vyjímek, ale bohužel představují jen nepatrnou část z této motoristické obce. Několik zásadních postřehů o škodovkářích: 1. technický stav jejich aut je žalostný. Ano velmi zevšeobecňující výrok hodný námitka, že tyto vozy mají řádně provedenou technickou kontrolu a emise. Jistě. I Avie, z které odpadávají kusy za jízdy se honosí známkami z STK. Budu-li akceptovat, že jsou vozy této kategorie technicky v pořádku objeví se další problém. Jejich současná hodnota se v podstatě pohybuje od neprodejnosti, přes několik málo tisíc, v lepším případě 10 - 20 tis. Položím teď otázku. Jakou se domníváte, že si koupí na tento vůz jeho majitel pneumatiku? Good Yearku za 6 tisíc (celkem tedy 24 tis.) anebo protektor za pár šupů (v lepší variantě některou z nejlevnějších nabízených pneumatik). Co z toho vyplývá se snad dovtípí každý sám. Všimli jste si jaký smrad vydávají všechny ty škodovky, olciti, žigulíci apod.? Myslíte, že je to z benzínu od Aralky? Jaké jsou asi zplodiny z takového vozu? Ano, pravda, je zde přeci známka z emisí. Pominu-li, skutečnosti s jakou se emise měří/neměří i to, že není problém natankovat ve vhodnou chvíli lepší směs, zůstává zde fakt, který je sand možná zarážející, ale takových je v této zemi více. Přípustné hodnoty emisních plynů totiž nejsou definovány plošně, tzn. že hodnota pro trabanta a toyotu není stejná. Platné jsou paradoxně hodnoty, které uvádí výrobce vozu! Výsledkem je, že např. ona zmíněná Toyota s třikrát nižšími emisemi by nemusela projít, zatímco její kolegyně škoda projde bez problémů. Dodejme ještě často nesvítící světla ( zejména zadní), brzdová světla, nebo sice svítící, ale velmi mdlých barev a světelnosti na hranici světlušky. 2. Pomalá jízda - dar či nedar, nutnost či schválnost? Člověk jede po silnici dejme tomu předpisovou rychlostí 90 km/hod. Vyjede ze zatáčky, nebo z pod kopečka a před ním škodovka jedoucí 60-ti km rychlostí. Dá se předpokládat, že z 90 km/h to není až takový problém ubrzdit, takže vše v pořádku. Je tomu tak ale skutečně? Jak dlouho vydrží průměrný řidič jéct v hustém provozu za vlekoucí se škodovkou, smrdící spalovaným olejem? Jak dlouho bývá asi tak člověk stoicky klidný, potřebuje-li kamsi dojet a nedejbože v nějakém časovém limitu a před ním je zapáchající škodovka s řidičem, který nezřídka záměrně blokuje provoz rychlostí, úmyslným zpomalováním a zrychlování či jízdou při vnitřní čářě? Kolik procent lidí začne být nervozní, kolik jich bude chtít dohnat ztracené minuty, kolik jich začne zbytečně předjíždět v nepřehledných úsecích? Když už jsme u toho, já ho se svýma koňmi pod zadkem předjedu poměrně snadno, ale co autíčko se slabším motorem, které nemá sílu předjet rychle, natož pak třeba do kopce? O tom, že řada škodovkářů blokuje provoz zcela záměrně jsem naprosto přesvědčen, vyplývá to nejen z jejich jízdy, ale i z jejich výrazu. Tito lidé si neuvědomují, že se svou závistí, svým idiotismem mohou být a jsou příčinou dopravních nehod, byť si již náš závistí zarudlý Lojza dávno sedí v křesle u TV, kde sleduje jak další majitel vozu za x milionů skončil kdesi v příkopě. Nezapomeňte na jednu, dopravní nehody nejsou o autech za milion. Jak by asi stejná situace vypadala kdyby náš nejmenovaný řidič jel rychlostí třeba 150 km/h? Opět by to pravděpodobně ubrzdil a zde se dostáváme k dalšímu bodu. 3. Schopnost zabrzdit je u starého auta výrazně menší, než u nového a u toho auta za půl milionu (já bych dodal radši o kousek víc:-) je ještě míň. Nemusím snad říkat že brzdění je nejen o kvalitě celé soustavy, destičkách, kotoučích, ale i pneumatikách, podvozku, rozvoru auta, abs a další .. 4. Velmi kratičce. Řidič jedoucí rychle je v drtivé většině mnohem pozornější. Zkuste si to sami. Jeďte 100 km 60-kou a jeďte 100 km 150-kou? V první variantě budete pravděpodobně znudění, ospalý, budete mít větší tendence dělat něco jiného než řízení pro rozptýlení (neplatí pro ty řidiče, kteří po usednutí křečovitě chňapnou volat a s vytřeštěnýma očima jedou z Roudnice do Brandýsa, to možná ani nejsou řidiči.-) Jistě jsem zapomněl na celou řadu dalších a dalších věcí. Závěrem bych chtěl říct jen tolik, že se naše společnost slepě zaměřila na rychlost jako na původce největšího zla na silnicích. Pravda je taková, že v této zemi je tragické značení silnic, křižovatek a nebezpečných úseků. Kdyby debilové závistivě žvanící o Karlově mercedesu, radši dali před smrtelným úsekem pořádnou ceduli a ne jednu, ale dvě nebo tři, jak je zvykem např. v Rakousku, udělali by lepší. Další problém je ve stavu silnic a s ním opět chybějícím značením. Možná že tím nejhlavnějším ale je obrovská nepozornost řidičů a to právě těch pomalejších, absence používání zpětných zrcátek (zejména u žen), včasné a logické používání blikačů a další. Rozhodně nemám v úmyslu tvrdit, že rychle jedoucí řidiči jsou tím správným řešením, jistě ne. Nelze však vše svalovat na rychlost, alespoň né s takovou zabedněností, jakou je u nás zvykem. extrémní rychlost je stejně nebezpečná, jako extrémní pomalost. Nejsem ani zastáncem striktního dodržování dopravních předpisů. To hlavní je používat u řízení mozek a né vyhlášku kohosi, kdo se nechává vozit šoférem, ostatně kdybyste se všichni striktně drželi dopravních předpisů, tak jak jsou dány, tak máme na silnicích o polovinu aut méně, neboť zbytek by byl v servisech.

Od: Jiří Kočí - 13.10.2003 - 14:59

re: Cavalera
Stejně tak, jako on, mohu já odpovědět Cavalerovi: Každý je jistě pyšný na své skvělé silné auto a o svých schopnostech řídit za vysokých rychlostí je pevně přesvědčen. Jistě mu to dává právo dělat ostatním myšky, jezdit přes ves 100kou ve víře že čím rychleji se jezdí, tím menší pravděpodobnost, že se s někým srazí. Mám najeto cca 100 000 km na různých typech (od škodovky až po mercedes třídy Cé), není to pravda moc, ale také ne málo. A za dobu svého ježdění jsem toho už spoustu na silnicích viděl. Příspěvek Cavalerův mě rozhodně nepřesvědčil, ostatní si udělají jistě názor sami. ps: Akce Kryštof nebyla zaměřena na technický stav vozidel (pouze), alébrž především přimět řidiče k většímu respektování předpisů.

Od: Petrich - 13.10.2003 - 18:32

No jo, oni když oni si majitelé rychlých silných aut, myslí, že jim patří silnice a předpisy jsou jen pro blbce škodovkáře. Nějak mi to smrdí snobismem, necejtite to?

Od: Cavalera - 13.10.2003 - 19:23

JiKoni: .. 100 000 km ve Tvém věku opravdu, ale opravdu mnoho není. V podstatě se dá o Tobě hovořit, jako o jezdci svátečním. Názor jistě může mít každý z nás jiný. Nikde však nevidím jediný náznak, kterým bych shvaloval či jiným způsobem vyzdvihoval dělání myšek nebo jízdu v obci "100kou". To je obyč. podsouvání. Jinak, kdo Ti půjčíl "medvěda"?:-))Petrich: taky netuším, kde jsi z mého textu získal podnět pro svůj příspěvek:-))hoši hoši mozky nejen za volant:-))

Od: Petrich - 14.10.2003 - 18:51

cavalera. No ten můj příspěvek se týká obecné zkušenosti, ale když ho chceš vztahovat na sebe, tak klidně, já ti nebráním. Ale možná bys neměl bejt tak sebestřednej, když už chceš druhým říkat něco o jejich mozku.

Od: Cavalera - 14.10.2003 - 19:24

Já nemůžu nic psát, slíbil jsem, že nebudu rejpat:-))

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2018 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2795 s