Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  sobota 20.4.2024, svátek má Marcela 

Hledej

Sociální sítě



Webmagazín na Instagramu
Webmagazín na X Twitteru

Spolupracujeme

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Zuby pohroma huby

22.01.2008   Martina Bittnerová   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Zuby pohroma hubyŽijeme v zajetí reklam, kdy nás firmy neustále přesvědčují o tom, že bez jejich výrobku bychom nemohli existovat. Horší je, když vychvalovaný kousek padne u veřejnosti v nemilost, protože šťouraví hygienici zjistí jeho zdravotní závadnost, jako v případě nejmenované zubní pasty, která bohužel nedávno ozdobila i mou koupelnu.

Přiznám se bez mučení – připadala mi divná, trochu mě z ní bolela hlava, trochu žaludek, ale přidávala jsem tyto neduhy na vrub jiným vlivům. Každopádně po zmíněném odhalení okamžitě letěla do odpadkového koše.

Stát se může nakonec všechno, a bohužel ani současný popel z kamen by nemusel příliš lichotit našemu organismu. A ještě k tomu nuťte potomstvo, aby si chrup drhlo ohořelými zbytky novin.
Dětské zubní pasty se totiž v médiích objevují podstatně častěji, protože jim sice v Číně vyrobí krásný obal, ale kvalitou obsahu obvykle neodpovídají běžným normám. A málokdo dobrovolně hazarduje se zdravím svých ratolestí. Netýká se to však jen past, ale i hraček a dalších x tisíců předmětů, jež se nám vnucují v reklamních spotech.

Některé ženy se tím nechají natolik ovlivnit, že za dětské přípravky utrácí nesmyslné peníze. Přitom vyrostly alespoň částečně v době, kdy nám naše stvořitelky čtvrtily na dlouhou cestu dospělácký kinedryl, obličej napatlaly indulonou a v neděli večer hlavu omyly tmavým šampónem ze skleněné lahvičky. Tedy na nás neplýtvaly nic určeného pro předškoláky, a troufám si tvrdit, že podobným vývojem prošly generace před námi, aniž by to zanechalo na jejich tělesné odolnosti nějaké výrazně negativní stopy.

Předpokládám, že alespoň některé dnešní maminky neskáčou podle toho, jak jim nějací výrobci pískají, ale rozumně se pohybují a orientují na trhu. Ale vždycky se výjimka najde. Když si pak čtu, jak strážkyně domácího štěstí v diskusích vehementně pranýřují své tchyně, švagrové, sestry a bývalé partnery za to, že jejich Soničce či Zdeněčkovi vymáčkli na kartáček obyčejnou fluorku, uvědomuji si účinnost a efektivitu celého reklamního průmyslu. Zároveň mě napadá, že se pak nelze divit nedostatku financí v rodinách, kde se nechají nalákat na kdejakou hloupost.

I když dost možná, že scénky na téma “ta správná pasta“ pro našeho synáčka provozují ony dámy v domácnosti svých příbuzných, kde to probíhá bez výdajů z vlastních kapes.

Já ovšem vím jediné, až mě zase bude lákat pestrý kartónový obal, a smát se na mě budou optimističtí svalouši z billboardů, pokorně se vrátím k osvědčeným značkám.

Možná by bylo ale nejlepší těch 32 dárečků v ústech nemít. Vždyť jak už řekl Jára Cimrman :“Zuby pohroma huby“.


foto: www.trekearth.com



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0555 s