Názor pro "Záhřebský rodák Rajko Grlić ve svém aktuálním filmu představil podařenou partnerskou tragikomedii, o níž se čeští filmaři marně pokoušejí už léta. Prostředí moderní lépe situované rodiny nerozvedl do uprděné a přisprostlé selanky, jakých bývá v českých kinech k vidění dost a dost, nýbrž do sarkastického, peprného, avšak nikoli vulgárního erotického propletence, v němž hrají prim malé a velké lži, zrady a nevěry. Unyle přístupnou formou film musí konvenovat masovému divákovi, každopádně životnými dialogy a nenásilným humorem pobaví kohokoli." |
Názor proti "Tenhle snímek nenávidím. Nerozumějte mi špatně. Natočené to je dobře, nenudí to a chvílemi pobaví, A myslím, že své fandy si tenhle film najde, mě však celá dějová linie, celá myšlenka a duch snímku, hlavní postavy i pohled jak je na příběh pohlíženo, to vše mě neskutečně odpuzuje a upřímně vadí. Není to objektivní recenze, ale podvádět, vysmívat se bližným, dělat z nich idioty a přitom se jim u toho smát do obličeje, ničit vztahy...tomu já se vážně smát nechci a nelíbí se mi to. Přijde mi to ubohý. Pardon.." |
Odehrává se v současném Záhřebu a postupně transformuje požitky a družnost v pohrdání a samotu. Původně sympatické postavy si říkají o opovržení, snímek však k němu jednoznačně nenabádá. Žádný z hrdinů totiž nemá natolik čistý štít, aby se stal morální autoritou. Ani ženské postavy, kterým by možná bylo lépe, kdyby žily bez mužů – to by jim ovšem musely přestat skákat do náručí. Tato vztahová mozaika možná působí jako komediálně odlehčená, zanechává však i trpkost z toho, jaká prázdnota postavy obklopuje. |
Film není komedie ale tragikomedie. Pod vrstvou smíchu (či výsměchu) se dotýká závažných problémů pohyblivé morálky, strachu ze samoty a snaží se hledat motivace pro své dvoustranné postavy. Přes komediální nadsázku často zamrazí samota, jež hrdiny obklopuje. Snímek získal cenu za režii na loňském MFF v Karlových Varech. |