Tisk článku ze serveru Webmagazin.cz - Dojmy Aleny Petříčkové z ostrovní země



Úvodník: Alena Petříčková není jen akademická malířka a předsedkyně Nového sdružení pražských umělců, ale především všestranná umělkyně, která do svých barev na plátně dokáže přenést hudební prvky a jejich obecné zákonitosti, nejabstraktnější duchovní projev člověka. Tentokrát se inspirovala dojmy ze své cesty po Japonsku.

 

Článek: Žačku profesora Karla Součka její cesty po Japonsku velmi ovlivnily a ve svém díle se k nim stále ráda vrací. Její japonské imprese se vyznačují skromnější barevností než jiná tvorba, o to více však prvky vystupují do prostoru a vnáší do něj silné procítění japonské krajiny abstrahované až na dřeň.

Na první pohled mě nejvíc asi zaujaly jejich dokonalé, uměle vytvořené zahrady z kamenů a písku, které přesto působily přirozeně, a to jak pečují o každou rostlinku. Při delším pobytu zaujme především jejich neuvěřitelná pracovitost. Naopak mě zklamala patrná ztráta národní kulturní identity a snaha o přiklonění se k západní kultuře,“ vykládá sama autorka během vzpomínek na Japonsko.



Jako hosta si Alena Petříčková tentokrát přizvala Zdeňka Řípu, který zobrazuje  pro změnu svou zálibu v Číně a její kaligrafii. Poprvé tam zavítal v roce 1998. Pro výstavu si vybral jednu jedinou báseň z dynastie Tchang Jarní procházka k jezeru Qian Tang od mistra Bai Ju Yi, který žil v letech 772-846.

Výstava je až do 22.11. k vidění v pražské galerii Nového sdružení pražských umělců v Husinecké 10, a to vždy ve všední dny po 15. hodině. Alena Petříčková absolvovala přes 100 výstav doma i v zahraničí, je zastoupena v soukromých i veřejných sbírkách ve více než 15 zemích světa.




Zdroj foto:  Archiv Aleny Petříčkové a autorky
 

15.11.2019 - Pavla Hložková