Tichá domácnostRomeo a Julie věku pokročiléhoPromiskuita Svátky vánočníHelena Zeťová nám bohužel odešlaZ jeřabin
PIANISTA - TV TIP - Hudebník, který přežil holocaustCo mě v lednu zaujalo na NetflixuKnižní ledenFilmová Zlatovláska podle Karla Jaromíra ErbenaKVÍZ: Kolik toho víte o graffiti a street artu?Obchod, nad kterým se dnes uculují žáčci ve školeOdhalení nových snímků – Barrandov studioPo krvavých stopách berlínské zdi Po stopách židovské obce v Plzni IV: Když se život stane vězenímMalá inventura nezávislého divadlaRóisín Murphy přijede na festival v BrněŘetěz ze zlata
Turistická sezóna roku 2023 přinesla Jižní Moravě nevídaný úspěch, a to díky údajům mobilních operátorů. Pohled na pohyb osob odhaluje nové perspektivy turistického ruchu.
V loňském roce přicestovalo téměř 10 milionů turistů, jak ukazují data mobilních operátorů. Tradiční statistiky ubytovacích zařízení zachycují jen čtvrtinu návštěvníků. Mobilní data odhalují reálný pohyb návštěvníků, zahrnující i individuální ubytování a cesty spojené s chatami a chalupami.
Záznamy hromadných ubytovacích zařízení během léta hlásí necelých 900 tisíc turistů, zatímco mobilní data odhalují přes 3,5 milionu návštěvníků. Domácí turisté převažují, ale i zahraniční návštěvníci, zejména z Polska, Slovenska a Německa, objevují krásy Jižní Moravy.
Návštěvnost regionů:
Moravský kras a Brněnsko si udržují stabilní návštěvnost, ale u Znojemska, Podyjí, Pálavy a Lednicko-valtického areálu je patrný výrazný nárůst v létě a během vinobraní. Vinařská turistika ve třetím čtvrtletí výrazně ovlivnila celkovou návštěvnost regionu.
Výhled pro budoucnost:
Výsledky za poslední čtvrtletí 2023 budou brzy zveřejněny, a díky kompletním mobilním datům za celý rok bude možné identifikovat celoroční trendy návštěvnictví na jižní Moravě. Turistický trend v Jižní Moravě bude také ovlivněn vánočním Brnem, ačkoliv konkrétní čísla budou známa až po zveřejnění údajů Českého statistického úřadu.
Článek vychází na základě dat od Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava a vysvětlení z katedry regionální ekonomie Masarykovy univerzity. Tento způsob měření návštěvnosti přináší nový rozměr do pochopení turistických toků, a je jistě motivací pro další inovace v oblasti sledování turistické aktivity.
Copyright © 2001 -
2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.